İşletmelerde, Temizlik ve Düzen’ in Personel Değişim Oranına Etkisi Nedir ?

Bir önceki yazımızda tertip, düzen ve temizliğin makine verimliliği, ürün kalitesi ve arıza bakım maliyetleri üzerindeki etkisinden bahsetmiş, gelecek yazının ise personel değişim oranlarındaki etkisi ile alakalı olacağını belirtmiştik.

Yazıyı dün yazacağımı belirtmiştim ama bir program değişikliği sebebi ile bugüne kaldı. Öncelikle kusura bakmayın diyorum 🙁

Temizlik, tertip ve düzen ile personel değişim oranını arasında bir bağ olması başlangıçta anlamsız gelebilir. Bunu birkaç örnek resim ile ifade etmek daha kolay olacak sanırım ;

İlk örneğimiz, depo alanında 5S uygulamış bir işletmenin öncesi ve sonrası ;

Depo Temizliği

Başlangıçta depo alanı karışık, neyin nerede olduğu belli değilken, 5S sonrası her taraf düzenlenmiş, malzeme türüne göre palet üzerinde düzgün istifleme yapılmış. Bu ne demek derseniz, personel işini yapmak için ekstra zaman harcamıyor, malzemelerin bir yerden başka yere taşınması için gereksiz uğraşmıyor. Depo alanında neyin, nerede olduğunu daha kolay buluyor.

Düzenlemenin personel üzerindeki etkisi mi ?

 Temizlik, tertip ve düzen sayesinde personel daha mutlu ve rahat olur, gerekli ekipmanlara daha kolay ulaşacağı için  daha az yorulur, verimi artar. En önemlisi gereksiz işlerle uğraşmadığı için kendisini daha değerli ve işe yarar hisseder. Bu da kurumuna bağlılığını arttırır.

Bir diğer basit örnek için işletmenizde çalışan temizlik personellerini izleyebilirsiniz ;

Eski çalıştığım işletme de en çok katma değer yaratan hedeflerimizden biri “makinanın yapabildiği her işi makinaya yaptırmaktı”. Bu sayede tüm personel verimli çalışmaya alışmıştı.

Zemin Temizliği

Yukarıdaki iki resimde yer alan personellerden hangisi işini yaparken kendisini daha verimli ve mutlu hisseder sizce ? Çek pas ile temizlik yapmaya çalışan personel mi ? Yoksa temizlik makinası ile çalışan mı ? İlk iş fırsatında hangisi kolaylıkla işini bırakmaya karar verecektir ?

Zemin TemizliğiZemin Yıkama Makinası

Bir başka örnek, temizlik personeli olsanız, bu koca depoyu çekpas ile mi? temizlemek isterdiniz, yoksa binicili zemin otomatı ile mi ? Esas soru hangi çalışma sonrası ertesi gün işinize daha mutlu ve isteyerek giderdiniz ?

Personel sadakati sanıldığının aksine sadece ücretle sağlanmıyor günümüzde. Çalışanlar kendilerini ruhen de değerli hissetmek istiyor. Aradığını kolaylıkla bulabilmek, temiz bir ortamda çalışmak, sürekli debelenmek yerine, yaratıp, üretebileceği ve kendini geliştirebileceği şekilde çalışmak insanı en çok mutlu eden şeylerden biri.

Temizlik, tertip ve düzen sayesinde mevcut personelinizi daha etkin ve verimli işlere kaydırıp, onlara öğrenme ve gelişme imkanı yaratabilirsiniz. Sanıldığının aksine pek çok personel öğrenme ve gelişme ihtimali olduğu işletmeyi, daha fazla para kazanacağı bir işletmeye tercih edebilir.

Personel devir oranınız yüksek ise size önerimiz öncelikle personel devir oranını iş alanlarına göre kategorilere ayırmanız ve hangi pozisyonda daha fazla personel değişikliği olduğuna rakamsal olarak bakmanız. Ardından o pozisyonda sıklıkla iş değişikliğine sebep olan etmenleri analiz etmeniz. Bence sistemde personeli değerli hissettirmeyen bir sebep bulmanız kuvvetle muhtemeldir.

İşletmenizde “temizlik, tertip ve düzen” konusunda çalışmalara başlamayı düşünüyorsanız, mevcut çalışmalarınızın aksadığı noktalarda gelişmeye ihtiyacı olan durumlar söz konusu ise veya maliyet düşürücü önlemler almak istiyorsanız aşağıdaki iletişim kanallarından bize ulaşabilirsiniz.

info@bekatem.com

0216 493 87 87

DİP NOT : Depo ve fabrika alanlarının zemin temizliğinde kullanılan binicili otomatlarda, uzun dönemli “kiralama” alternatifimiz olduğunu hatırlatır, zemin otomatların seçimi ile ilgili dikkat edilmesi gereken noktalar ile ilgili yazımızı tavsiye ederiz.

http://bekatem.com.tr/blog/zemin-otomati-seciminde-nelere-dikkat-edilmeli

 

 

 

 

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir